Zostań konsultantką Avon

Zostań konsultantką Avon

 Klub Avon

pozwala na kupowanie produktów kosmetycznych firmy Avon w niższych cenach. Zostań konsultantką już dziś. Dla nowych osób Avon przygotował pakiet powitalny oraz zniżki od 15 % do 45 % na wszystkie kupowane przez Ciebie produkty. Jeżeli jesteś wierną miłośniczką ich produktów, możesz cieszyć się nimi za niższą cenę, a dodatkowo dzięki bezpłatnym katalogom rozdawanym znajomym polecać je także innym osobom. Nie ma konieczności kupowania czegoś co miesiąc lub za określoną kwotę.

czwartek, 6 grudnia 2012

,,Synowie wilczycy" Tanja Kinkel - recenzja

Wydawnictwo: Książnica
Data wydania: 2010
Format : Książka
Ilość stron: 464
Półka: posiadam
Do kupienia: Gandalf, Merlin, Matras
Tanja Kinkel napisała swoje pierwsze opowiadanie w wieku ośmiu lat. Dziś germanistka po doktoracie należy do najpoczytniejszych autorek powieści historycznych, a jej książki zostały już przetłumaczone na dziewięć języków. Pierwsze wyróżnienie - Promocyjną Nagrodę Państwową Bawarii dla młodych pisarzy - otrzymała już w roku 1992. Stypendia twórcze zawiodły ją do Rzymu i Los Angeles.

Ilian była niegdyś kapłanką do czasu, aż nie oznajmiła wszystkim, że jest w ciąży. Ojcem miał być jeden z ... bogów. Wzbudziło to powszechne wzburzenie i spowodowało, że dziewczyna straciła pełnioną funkcję. W ramach kary musiała także opuścić miasto i wyjść za mąż za chłopa Faustulusa. Było to dla niej wielkie upokorzenie. Na początku nie rozumieli się zbyt dobrze, jednak z czasem to się zmieniło. Urodziła mu dwóch synów - Romulusa i Remusa. W czasie ciąży odwiedzała ich wilczyca, która później także karmiła chłoców, gdyż matka nie miała mleka. Gdy dzieci były jeszcze małe postanowiła opuścić dom. Faustulusowi zostawiła tylko kartkę z wiadomością, ze wróci. Udała się do świątyni w Delfach, aby zmienić swoje przeznaczenie...

Książka toczy się w VIIIw. przed narodzeniem Chrystusa. Fakty w książce zostały zmienione i mijają się z prawdą historyczną, jednak mi to za bardzo nie przeszkadzało.

Dobrym posunięciem autorki było stworzenie fabuły z punktu widzenia Ilian, choć sama bohaterka irytowała mnie od samego początku.

Dzieło może nie jest rewelacyjne pod względem fabuły i treści, jednak coś sprawiało, że nie mogłam się od niego oderwać. Nie posuwałam się zbyt szybko do przodu, czytałam wręcz nadzwyczaj wolno, jednak jakoś ukończyłam.

Było to moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki, jednak gdybym trafiła na kolejne jej dzieło dałabym mu szansę.

,,Synowie wilczycy" to doskonała pozycja dla osób lubujących się w okresie starożytności, które nie będą zwracały uwagi na nieścisłości historyczne.

Moja ocena : 6,5/10

Książkę można kupić w :




Książka została przeczytana w ramach wyzwań czytelniczych - temat literatura niemiecka :


4 komentarze:

  1. akurat do tej książki mnie nie ciągnie.
    mogę zadać Ci jedno pytanie? - kiedy Ty czytasz te wszystkie książki? codziennie nowe recenzje! przeznaczasz chociaż parę godzin na sen? ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeznaczam parę godzin, ale wyspać do końca się nie mogę;p

      Usuń
    2. Zazdroszczę Ci tego czasu i tylu przeczytanych książek:) Kiedyś też sporo czytałam, ale teraz ciągle coś ważniejszego jest do zrobienia. Aż jestem zła na siebie za to.

      Usuń
    3. Może niedługo też zaczniesz:)

      Usuń