Zostań konsultantką Avon

Zostań konsultantką Avon

 Klub Avon

pozwala na kupowanie produktów kosmetycznych firmy Avon w niższych cenach. Zostań konsultantką już dziś. Dla nowych osób Avon przygotował pakiet powitalny oraz zniżki od 15 % do 45 % na wszystkie kupowane przez Ciebie produkty. Jeżeli jesteś wierną miłośniczką ich produktów, możesz cieszyć się nimi za niższą cenę, a dodatkowo dzięki bezpłatnym katalogom rozdawanym znajomym polecać je także innym osobom. Nie ma konieczności kupowania czegoś co miesiąc lub za określoną kwotę.

poniedziałek, 8 kwietnia 2013

,,Czerwone gardło" Jo Nesbo

Wydawnictwo: Dolnośląskie
Data wydania: 2010
Format : Książka
Ilość stron: 424
Półka: posiadam
Do kupienia: Gandalf, Merlin, Publicat


Kończąc ,,Karaluchy” miałam ogromną chęć sięgnąć po ,,Czerwone gardło”. Jo Nesbo to pisarz, który zostawia czytelnika w takim osłupieniu, że nie ma wyboru. Koniecznie trzeba przeczytać o dalszych losach głównego śledczego Harrego Hole’a. Niemniej jest to chyba jedna z tych książek, które z przerwami czytałam prawie 2 miesiące. Bynajmniej nie dlatego, że była taka straszna, trudno było mi się w nią zagłębić, ale w końcu powiedziałam koniec i w ten oto sposób z 320 stronami uwinęłam się w jeden dzień !

,,Czerwone gardło” zalicza się do pierwszej z trzech części Trylogii z Oslo.  Tym razem komisarz po niezbyt udanej akcji został  awansowany na komisarza. Niespodziewanie trafił na ślad bardzo niebezpiecznego przemyconego do Norwegii karabinu Märklin, którego historia zaczęła się już w czasach II wojny światowej. Hole podjął śledztwo, w wyniku którego na jaw wyszły tajemnice, które nie powinny ujrzeć światła dziennego, a życie wielu osób było zagrożone… Czy mimo wszystko udało się odnaleźć tajemniczego zamachowca?

Tak, jak wspomniałam fabuła jakaś od początku mnie nie wciągnęła. Czytałam 50 stron i włączała mi się blokada, potem kolejne 50 i już nie mogłam się oderwać. Jak zwykle Jo Nesbo zaskoczy czytelnika niejednokrotnie. Nieoczekiwane zwroty akcji, niebanalna fabuła to, coś, co doskonale charakteryzuje twórczość tego norweskiego pisarza.

Gdy już myślałam, że rozwiązałam zagadkę, okazywało się, w jak wielkim byłam błędzie. Właśnie za to uwielbiam twórczość Nesbo. Nic nie jest oczywiste i takie, jak na początku się wydawało. Spędziłam z nią kilka miłych godzin i żałuję, że szybciej nie zdecydowałam się do niej przysiąść.

Oczywiście, już nie mogę doczekać się, aż poznam dalsze losy głównych bohaterów. W tej części zostało jeszcze nierozwiązanych parę wątków, które mam nadzieję znajdą swoją kontynuację w kolejnej książce z Trylogii z Oslo.

Jedno jest pewne. Jeżeli czytelnik zdecyduje się choć na jedną pozycję Jo Nesbo, przepadnie bez reszty i nie wróci do realnego świata dopóki nie przeczyta wszystkich jego dzieł z Harrym Hole w roli głównej !

Moja ocena : 8,5/10

Seria :
01. ,,Człowiek Nietoperz" - Recenzja
02. ,,Karaluchy" - Recenzja
03. ,,Czerwone gardło" - Recenzja
04. ,,Trzeci klucz" - Recenzja
05. ,,Pentagram" - Recenzja


Za egzemplarz książki dziękuję :

Książka została przeczytana w ramach wyzwań czytelniczych - temat literatura norweska :



10 komentarzy:

  1. Co za sugestywny tytuł .... Nie znam książek Nesbo, ale chyba czas nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupełnie nie dla mnie, ale fabuła ciekawa:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jo Nesbo - nie miałam okazji Go poznać

    OdpowiedzUsuń
  4. wizdziałam w empiku...ale jakoś się nie skusiłam..może jednak warto:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nesbo bardzo lubię, tylko wkradł się mały błąd - tp literatura norweska jest... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to mam przecież napisane, że norweski pisarz... Nie rozumiem?

      Usuń