Zostań konsultantką Avon

Zostań konsultantką Avon

 Klub Avon

pozwala na kupowanie produktów kosmetycznych firmy Avon w niższych cenach. Zostań konsultantką już dziś. Dla nowych osób Avon przygotował pakiet powitalny oraz zniżki od 15 % do 45 % na wszystkie kupowane przez Ciebie produkty. Jeżeli jesteś wierną miłośniczką ich produktów, możesz cieszyć się nimi za niższą cenę, a dodatkowo dzięki bezpłatnym katalogom rozdawanym znajomym polecać je także innym osobom. Nie ma konieczności kupowania czegoś co miesiąc lub za określoną kwotę.

środa, 17 lipca 2013

,,Trzeci klucz" Jo Nesbo

Wydawnictwo: Dolnośląskie
Data wydania: 2010
Format : Książka
Ilość stron: 424
Półka: posiadam
Do kupienia: Merlin, Gandalf, Publicat

Recenzja bierze udział w konkursie Zbrodni w Bibliotece

Z racji mojego zamiłowania do kryminałów skandynawskich i miłości do Harrego Hole’a nie potrafiłam przejść obojętnie koło ,,Trzeciego klucza”, czwartej powieści z cyklu Jo Nesbo, pisarza, który porównywany jest ze sławnym na całym świecie Stiegiem Larssonem. Tym bardziej, że było to już moje 5 spotkanie z jego twórczością wiedziałam, czego mogę się spodziewać i jak zwykle się nie zawiodłam !

Tym razem Harry Hole miał do rozwiązania niejedną sprawę. Wciąż badał tajemnicze zabójstwo swojej byłej partnerki Ellen Gjelten, jednak przełożeni patrzyli już na to z niezadowoleniem. Dodatkowo doszło do serii napadów na banki, podczas których zginęła Stine Grette, kasjerka, która przed śmiercią wyszeptała ,,To moja wina”. Ponadto Harry miał nową partnerkę, córkę zastrzelonego na służbie policjanta, Beate Lonn. Kobieta miała ogromną umiejętność – potrafiła rozpoznać osobę, którą kiedyś widziała, miała fotograficzną pamięć i dzięki niej śledztwo posuwało się na przód. Było jednak wiele niewiadomych. Harry nie mógł zajmować się tylko tajemniczym Ekspedytorem, jak nazywali rabusia, ponieważ w noc zabójstwa Anny Bethsen, był w jej mieszkaniu i nic nie pamiętał z tej wizyty. Tymczasem zaczynały przychodzić dziwne emaile, które wskazywały na niego, zaczęła się walka z czasem. Ile osób musiało zginąć, zanim Wydział Zabójstw rozwiązał sprawę?

Jak to bywa z powieściami Jo Nesbo z początku mało mnie interesują, żeby w pewnym momencie porwać mnie w fabułę i nie wypuścić do końca książki, gdzie kilkanaście stron przed końcem znajdujemy rozwiązanie zagadki, która niby zawsze jest oczywista, ale Nesbo wodząc czytelnika za nos zmienia wątki, gubi tropy, by zaraz wprowadzić nowe fakty, zdarzenia i zburzyć wszystko to, co dotychczas dawało czytającego złudzenie wiedzy na temat mordercy…

,,Trzeci klucz” to druga część trylogii z Oslo. Tym razem Harry i jego partnerka Beate udadzą się nawet do Brazylii, gdzie będą szukali Ekspedytora. Czy jednak ten trop wskazany przez skazanego więźnia, wuja zmarłej Anny okazał się prawdziwy? Jak zareagowali Cyganie na wieść o śmierci krewnej. Czy postanowili kierować się zemstą i zasadą ,,oko za oko, ząb za ząb”? O tym musicie przekonać się sami !

Przede mną jeszcze 4 pozycje o sławnym policjancie, których już Niue mogę się doczekać. Z pewnością i one przypadną mi do gustu, a sprawy kryminale zmotywują mnie do ruszenia szarych komórek i rozwiązania sprawy, kto był zabójcą.

,,Trzeci klucz” to doskonały kryminał skandynawski, który swoją budową jest dość specyficzny i nie wszyscy czytelnicy lubią tą powolną akcję, typową dla tego typu literatury. Dla tych jednak, którzy za tym przepadają twórczość Jo Nesbo będzie nie lada gratką, z którą każdy powinien się w takim wypadku zapoznać.

Moja ocena : 9/10


Seria :
01. ,,Człowiek Nietoperz" - Recenzja
02. ,,Karaluchy" - Recenzja
03. ,,Czerwone gardło" - Recenzja
04. ,,Trzeci klucz" - Recenzja
05. ,,Pentagram" - Recenzja



Za egzemplarz książki dziękuję :

14 komentarzy:

  1. brzmi bardzo zachęcająco!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Nesbo, a "Trzeci Klucz" również miło wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydałoby mi się w końcu zapoznać z twórczością Nesbo, skoro tyle osób zachwala ją. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno kryminału nie czytałam :) Już chciałam napisać, że w Lidlu książki tegoż autora tanio moją być jakoś chyba jeszcze w tym tygodniu to sobie kupię, ale zapomniałam, że postanowiłam się powstrzymywać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie dorwałam jeszcze tej serii, ale mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna książka. Ogólnie cały ten cykl jest genialny:)

    OdpowiedzUsuń